Jeg har fået arbejde som massør :)

Jeg har været i gang i et par uger nu som massør.

Det er vildt hvor hurtig det har været for mig, jeg blev færdig uddannet i slut oktober, søgte i midt november og var det jobsamtale dagen efter hvor jeg fik jobbet.

Det virker for godt til at være sandt!

Det er et deltidsjob men det kan jeg leve med 😀

img_20161123_101555

Related Posts:

Hama pingviner i sneboldkamp

hama pingvinerhama pingviner

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De sødeste pingviner som står på hver deres isflage og har en sneboldkamp. Jeg overvejer kraftig om jeg skal lave denne i små perler og bruge det til julekort i år.

Farvekode til Hama pingviner

Sort: 18
Hvid: 01
Grå: 17
Gul: 03
Orange: 04
Pastel rød: 44
Mat lyseblå: 31

Kilde/source: https://www.flickr.com/photos/87571904@N00/491819843/in/pool-beadmerrily/

Related Posts:

4 uger med sense

Vægttab

De 4 uger med sense er gået hurtigt. J4 uger med senseeg er en helt del overrasket over resultatet og så alligevel ikke, de første par uger gik rigtig langsomt men centimeterne forsvandt dog. Visse steder gik det lidt op og ned, hvilket er forståeligt.
Men den sidste uge især er gået over alt forventning, over 10 cm har jeg tabt forskellige steder på kroppen.

Det samlet tal siden jeg startede er dog på de 25 cm. Hvilket jeg syntes er meget.

Jeg ved dog ikke hvor mange kilo da jeg vejede mig sidste mandag, så det bliver min startvægt. Jeg går ikke så meget op i kiloerne som jeg gør med centimeter men det er lidt svært at vide hvad man egentlig vejer når man ikke ejer en vægt. Folk vil jo gerne vide hvor mange kilo og hvad er min drømmevægt når jeg snakker omkring det her. Og jeg har intet svar til dem. Jeg ønsker blot at komme under 80 cm ved tajlen så det er det mål jeg arbejder imod. Der findes ikke et tal som er sundt på resten af kroppen men det vil jo følge med så det tager jeg som det kommer.

Ændringer

Den størst ændring er at jeg stoppede med cola for 1½ uge siden og jeg savner det som sådan ikke. Der har været et par gange hvor jeg virkelig har haft lyst til cola men jeg har endnu ikke drukket noget. Det er helt klart forklaringen hvorfor at jeg pludselig taber mig meget mere end i starten.

Overskud4 uger med sense

Jeg mener ikke selv at jeg har fået mere overskud i min hverdag men når jeg ser på hvad jeg laver så kan jeg se en tydelig forskel på før sense og så nu. Jeg føler ikke at jeg har mere overskud men der bliver tage opvasken hver dag, jeg gjorde køleskabet rent den anden dag, Cecilie og jeg har flyttet værelser og da jeg havde hende i efterårsferien så hyggede vi os med perler, risengrød og andre ting. Og jeg har ikke lavet perler i flere måneder! Så overskuddet er kommet, jeg bruger det bare på at lave ting og derfor lægger jeg ikke mærke til det.

Motivation

Det er underligt hvordan jeg bliver mere motiveret fordi at det virker. Jeg har jo hele tiden vidst hvad jeg skulle gøre for at tabe mig men har bare ikke gjort det. Men jeg tror at det er noget nemmere for mig at måle hvor meget jeg skal have at spise ud fra min hånd fremfor at jeg skal til at veje ting eller tælle kalorier. Så det er en simpel måde at spise efter og det er ikke forbudt at visse ting. Der er smarte og usmarte ting men man bestemmer selv. Og man bliver ikke set ned på hvis man spiser usmart engang i mellem.

Det er en anden vigtig ting, jeg er medlem af en sense facebook gruppe hvor man kan stille dumme spørgsmål og hvor man støtter op om hinanden. Der er ingen negativitet og folk støtter op om en person hvis de skriver at de har fejlet. Det er virkeligt dejligt at være en del af og det er rart at vide at man kan få hjælp uden at folk ser ned på en.

 

Related Posts:

Første dag på sense

Det er svært at ændre noget når man ikke har håb.

Jeg har kæmpede med at overholde mine mål, som du kan læses omkring i den tidligere blogindlæg. En stort del af det, er den manglede motivation. Selvom min mål er simpel, så er der måske for mange følelser i den mad jeg spiser. Jeg har brug for at tænke anderledes og uden så mange følelser.

Sense kost

På et kursus snakkede jeg med en af de andre kursister som er begyndt på det som kaldes for sense, det minder lidt om de mange andre typer måder at spise på såsom LCHF. Men efter at have fulgt en gruppe på facebook igennem den sidste måned, er jeg gået i gang. Der er flere ting som jeg godt kan lide men de to største ting er bl.a. at det er en livsstilsændring og der er som sådan set ikke noget som er forbudt. Sådan som jeg skal spise nu her er sådan som jeg skal spise når jeg har tabt mig det som jeg vil.

Hvis du vil vide mere kan du se en intro video her (den var en time!).

Det vil stadigvæk dække over en madplan og en maddagbog. I hvert fald her i starten.

sense tallerken

Motion

Jeg ved endnu ikke hvad jeg vil gøre med motion. Jeg tænkte at yoga var nemt, koster mig intet og det er noget som jeg kan gøre med min fod. Jeg har en betændt sene i den ene fod, det har jeg haft i snart 9 måneder hvor det er meget smertefuld hvis jeg går og står for meget. Det er blevet meget bedre efter at jeg har fået skoindlæg og nogle andre sko. Men det gør også at det kan være smertefuld for mig at gå en tur. Eller træne. Så jeg tænkte at yoga vil være godt. Det tror jeg stadigvæk, hvis jeg tog mig sammen og lavede noget.

Det kunne også være en ide at svømme, men det er bare dyr.

Related Posts:

Jeg prøver med livsstilsændringer igen

 

vægttab og livsstilsændring. Billedet er taget på Langelands nationalpark

Jeg er kommet til det punkt i mit liv hvor jeg er ved at have styr på det meste. Jeg mangler mangler nogle små ting for at jeg er et sted hvor jeg er tilfreds. Hvor tingene ikke bliver umulige at håndtere og selvom der er en dårlig dag så vælter hele læsset ikke.

Den sværte af disse små ting er at tabe mig.

Jeg har flere gange forsøgt, flere gange lykkes at tabe mig men efter noget tid skifter jeg vaner igen og tager det hele på. Nogle gange endda mere end jeg tabte mig. Det er meget svært for mig at fastholde mig de nye vaner som jeg prøver at lave.

Fordi jeg har aldrig været på en kur. Kun livsstilsændring.

Jeg prøver altid på at ændre kostvaner, spise bedre og prøve at dyrke mere motion.

Problemet er manglende motivation

  • Jeg har aldrig været så glad for mig selv som jeg er pt så jeg vil ikke få det psykisk bedre af at være tynd. Når jeg tænker over det, har det været omvendt. Jeg har altid kæmpet med at hade mig selv da jeg var ung (og vejede over 50 kg mindre).
  • Sidste gang jeg tabte mig 10 kg fik jeg ikke mere energi i hverdagene, så jeg vil være lige så træt hvis jeg taber mig som nu her. Det har erfaringerne vist mig.
  • Og jeg har ikke lyst til at dø som en gammel kugleskør dame, så hvorfor skulle jeg ønske at leve længere?

Det kan virke som dårlige undskyldninger måske, men det er tanker som jeg har fået gjort mig. Og som jeg tror er vigtig at håndtere hvis jeg virkelig gerne vil tabe mig. Hvilket jeg gør.

  • Det ville være nemmere at købe tøj da jeg vil kunne gå i flere butikker (selvom jeg HADER at købe nyt tøj)
  • Jeg slipper for risikoen for at udvikle sukkersyge.
  • Jeg spiser mine følelser fremfor at håndtere dem.

Hvad er planen?

Jeg ville ikke lave dette indlæg hvis at jeg ikke arbejdet på en plan.

  • Jeg  vil til at skrive maddagbog igen (det var en af de ting som jeg gjorde sidste gang).
  • Lav madplan
  • Daglig yoga på 10 min (jeg cykler i forvejen til og fra arbejde hvad dag).

Jeg har lært, igennem minimalismen, at starte med det som er nemt og have tydelig mål.

 

Related Posts: